تحقیق درباره بررسي تاثير كلاس هاي پيش دبستاني بر يادگيري دانش آموزان كلاس اول ابتدايي از نظر معلمان اين پايه

تحقیق درباره بررسي تاثير كلاس هاي پيش دبستاني بر يادگيري دانش آموزان كلاس اول ابتدايي از نظر معلمان اين پايه

دسته بندی: علوم انسانی

تحقیق درباره بررسي تاثير كلاس هاي پيش دبستاني بر يادگيري دانش آموزان كلاس اول ابتدايي از نظر معلمان اين پايه

محصول * تحقیق درباره بررسي تاثير كلاس هاي پيش دبستاني بر يادگيري دانش آموزان كلاس اول ابتدايي از نظر معلمان اين پايه * را از سایت ما دریافت نمایید.برای دانلود این فایل روی دکمه آبی رنگ *دریافت فایل* کلیک نمائید تا به صفحه خرید فایل منتقل شوید و فایل را خریداری کنید.

دریافت فایل
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 15
 
مقدمه :
نظر به نقش و اهمیت آموزشهای پیش از دبستان در فراهم کردن زمینه های رشد و آماده سازی کودکان برای ورود به مدرسه ، به استناد مصوبه چهارصدو بیست و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ 16/4/77 مبنی بر طرح مسائل آموزش پیش از دبستان در شورای عالی آموزش وپرورش و همچنین قانون تاسیس مدارس غیر انتفاعی مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ 5/3/1367 که آموزش وپرورش را مسئول صدور مجوز و نظارت برفعالیت های این مراکز – از جمله کودکستان ها- معرفی نموده ، ایجاد هماهنگی و همسویی در خصوص فعالیت های مراجع متعدد این عرصه از سوی وزارت آموزش وپرورش یک ضرورت است بنابراین اساسنامه دوره پیش دبستانی به شرح زیرابلاغ می شود :
بيان مساله :
پژوهشهاي انجام شده در دنيا حاكي از آن است كودكاني كه آموزشهاي پيش دبستاني را مي گذرانند نسبت به كودكاني كه اين آموزشها را نديده اند، مستقل تر و منظم تر هستند و از ثبات عاطفي بيشتر و اضطراب كمتري برخوردارند. روحيه مشاركت و فعاليتهاي گروهي واجتماعي در آنان تقويت شده و داراي ارتباطات قوي تر مي باشند.
بازي فعاليتي غير جدي و تفريح و فرار از تنهايي است كه كودك يا حتي نوجوان از خود نشان مي دهد بازي مختص يك دوره از زندگي نمي باشد بازي براي سنين مختلف فرد ممكن است معني و مفهوم و ارزش و اهميت خاص مهمي داشته باشد . با توجه به معني و مفهوم آلپورت يعني فرد سالم كسي است كه بتواند فعالانه كاركند ، بازي كند و دوست بدارد . آيا اين فعاليت ها در هر شرايطي به وجود مي آيد با بررسي چند مود از شرايط بازي به اين پرسش پاسخ خواهيم داد .
طبيعت بازي شامل مكان اشياء غير جانداري است كه كودكان خود را با آنها مشغول مي كنند در حيوانات به جزء انسان ها بازي به معني حركت شديد جسمي مانند اين سود آن سود و بدن به دنبال هم دويدن و درگير شدن با يكديگر است . در حيوانات به ندرت پيش مي آيد كه خود را با اشياء غير جاندار مشغول كنند اما در انسان ها بر عكس بازي به صورت استفاده از اشياء فيزيكي انجام مي شود و كودك و نوجوان با رشد جسمي و فكري خود از اين اشياء به طور نمادين و الگو استفاده مي كنند و سعي مي كنند مانند آنها عمل كنند به چيزهايي از خود به آنها ياد بدهند مانند پيروي كردن از عروسك ها و روبات هايي كه مطابق انسان حرف مي زنند و حركت مي كنند و كارهايي انجام مي دهند . از نظر اجتماعي در كودكي بازي به صورت انفرادي ، در سه سالگي به بازي موازي يعني بچه ها در كنار هم به تقليد از يكديگر به بازي مي پردازند ( مانند ( محيط مهد كودك ) سپس در چهار و پنج ستلگي به بازي واقعاً اجتماعي مي انجامد .
ضرورت و اهميت تحقيق :
انجام هر پژوهش بايد هائز اهميت و با ارزش باشد از اين رو محقق بيد انگيزه خود را از مطالعه در باره اين موضوع خاط توضيح دهد بيان كند كه اجراي اين طرح چه سود و فايده اي دارد انجام پژهش بررسي تاثير كلاس هاي پيش دبستاني ب يادگيري دانش آموزان كلاس اول ابتدايي از نظر معلملن پايه مستلزم وقت كافي و سرمايه كافي و بكار گيري نيروي انساني و منابع و امكانات مختلف را در بر گرفت به همين خاطر محق بايد توجيه لازم را داشته باشد و اهميت و ارزش اجراي طرحرا تشريح كند و دلايل و ادله خود را براي انتخاب اين گروه يا مكان و ناحيه خاص را بيان نمايد.
اهداف طرح :
اهداف کلي:
1 – ايجاد بستري مناسب براي ارائه آموزه‌های قرآنی و اجتمايي و اخلاقي و عاطفي مبتني بر ظرفيت و توانايي کودکان.
2- آشنايي نونهالان عزيز از آغاز ورود به مرحله يادگيري با معارف و رهنمودهاي انسان‌ساز قرآن‌کريم و اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم‌السلام)، متناسب با شرايط سني آنان (کودکان 4 تا 6 سال).
3 – ايجاد زمينه التذاذ کودکان از حضور در محضر قرآن‌کريم و انس و الفت با کلام الله مجيد.
4 – ايجاد بستري مناسب براي ارائه آموزه های قرآنی بر اساس رغبتها و علائق کودکان.
5– ايجاد موقعيت مطلوب يادگيري در جهت بروز شکوفايي استعدادهاي نونهالان متناسب با ارزش‌ها و آموزه‌هاي الهي و فرامين قرآن مجيد.
6- ایجاد زمینه و بستر‌سازی عمل به قرآن کريم از دوران کودکی.
اهداف جزیی:
حوزه شناختی
– کاربرد آیات تعیین شده در برنامه آموزشی دوره را در زندگی بداند.
– الگوی تربیتی معرفی شده در دوره را بشناسد.
– مفهوم تعهد و مسئولیت را بداند.
-نسبت به والدین خود قدرشناس و سپاسگزار باشد.
– با مفهوم همکاري و کمک به ديگران جهت حل مشکلاتشان آشنا شود.
– کلاژ،- کاردستی، و فعالیت های تعیین شده در برنامه آموزشی را انجام دهد.
– در ارتباط با مفاهیم کاربردی در برنامه، نقاشی کند.
– هنگام تلاوت قرآن توسط دیگران، ساکت باشد و گوش کند.
– با دوستان خود براي حل مشکلاتشان هم‌فکري و همکاري کند.
متغيرهاي تحقيق :
نوع تحقيق، پيمايشي است. جامعه آماري پژوهش شامل،دانش‌آموزان شاهد مقطع راهنمايي شهرستان ايذه است. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه است.
نتايج حاكي ازآن است كه:
1- بين تحصيلات دانش آموزان پيش ارتباط معناداري وجود دارد.
2- رابطه عاطفي مناسب و خوب بين دانش آموزوپيش دبستاني و مهد موجب افزايش پيشرفت تحصيلي در دانش آموزمي شود.
5- ارزيابي دانش آموز از عوامل آموزشي نظير معلم، مدير، مشاور، آموزشگاه و محيط آموزشي برعملكرد تحصيلي او تاثيرمي‌گذارد.


دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود

0نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.