تحقیق درباره كارآموزي در كارخانه شير اصفهان 27 ص

تحقیق درباره كارآموزي در كارخانه شير اصفهان 27 ص

تحقیق درباره كارآموزي در كارخانه شير اصفهان 27 ص

محصول * تحقیق درباره كارآموزي در كارخانه شير اصفهان 27 ص * را از سایت ما دریافت نمایید.برای دانلود این فایل روی دکمه آبی رنگ *دریافت فایل* کلیک نمائید تا به صفحه خرید فایل منتقل شوید و فایل را خریداری کنید.

دریافت فایل
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 27
 
مقدمه :
به نام خداوند بخشنده مهربان
كارخانه ي شير پگاه اصفهان كه در كيلومتر پنچ جاده ي تهران قرار دارد و بسيار وسيع است .
در شبانه روز يعني 24 ساعت حدوداً 330 تن شير توليد مي كند و به بازار عرضه مي كند . اين كارخانه داراي سالن هاي مختلفي است . سالن هاي همچون پاستو جديد ،‌پاستو قديم ،‌سالن ماست ، سالن دوغ ، كره و سالن پنير ، سالن پاستو جديد براي توليد آب ميوه و پنير و سالن پاستو قديم براي توليد شير و شير قهوه و شير كاكائو .
اين كارخانه در حدود 500 كارگر و كارمند دارد كه در 3 شيفت شبانه روز كار مي كنند و داراي يك ساختمان اداري است . موفقيت و پيشرفت اين كارخانه را از خداي متعال خواستاريم .
آشنايي با مكان كارآموزي :
اين كارخانه داراي سيستم هاي برقي سه فاز و تك فاز است ، كه هر قسمت آن براي خود به صورت جداگانه طراحي شده اند .
هر يك از سالن هاي اين كارخانه داراي اتاق برق است كه در آن تابلو هاي برق قدرت و فرمان طراحي و نسب شده است كه اين تابلوهاي برق براي راه اندازي موتورهاي AC,DC به كار مي روند .
كليه استپ و استارت در نزديكي دستگاهها گذاشته شده است كه با زدن استارت موتور دستگاه شروع به فعاليت مي كند و با چرخ دنده هر دستگاه مكانيكي توليد لبنيات را انجام مي دهد ، بيشتر دستگاهها به صورت سه فاز است .
اينكارخانه داراي يك پرسنل برقي است كه تعداد آنها هفت نفر است كه يك اتاق جداگانه دارند و يك سرپرست كه نام آن آقاي مهندس بحريني است بر سر آن ها نظارت دارد . و سرپرست كلي آنها مهندس رئيسي نام دارد .
نحوه استفاده از الكترو موتور تك فاز صنعتي
به كار گيري الكتروموتورهاي تك فاز صنعتي متو- ژن:
اين الكتروموتورها ميتوانند هم به صورت چپگرد وهم به صورت راستگرد مورد استفاده قرار گيرند.
جهت چرخش C.W
جهتي است كه الكتروموتور ايستاده و به خروجي شفت نگاه مي كنيم چرخش آن موافق ، با جهت
جهت چرخش C.C.W
جهتي است كه اگر روبروي الكتروموتور ايستاده و به خروجي شفت نگاه كنيم . جهت چرخش آن مخالف با جهت حركت عقربه هاي ساعت باشد .
مشخصات خروجي براي محل هايي كه درجه حرارت آنها حداكثر 40 درجه سانتيگراد باشد تضمين مي شود . بديهي است عدم رعايت شرط فوق در عملكرد موتور تاثير منفي خواهد داشت .
براي تغيير چرخش الكتروموتور تنها نياز به جابجا نمودن محل دوپل است كه جهت سهولت امر در سطح داخلي درب ترمينال نيز قرار داده شده است و در ان (MAIN) سيم پيچي اصلي .(AUX) سيم پيچي كمكي ،(CR) خازن دائم (CS) خازن راه انداز (ST.SW) سوئيچ R مقاومت جرقه گير مي باشد .
توجه شود كه براي ورود كابل برق به داخل جعبه ترمينال حتماً از لكنه استاندارد استفاده شود . زيرا استفاده از لكنه ضمن حفاظت از آسيب ديدن روكش كابل ، از نفوذ ذرات مضر به داخل موتور نيز جلوگيري مي كنند .
پايه يا فونه اسيوني كه موتور روي آن نصب مي شود بايد كاملاً مسطح بوده و دقت شود كه پايه هاي موتور قبل از سفت كردن پيچها كاملاً با سطح پايه يا فونداسيون تماس داشته باشد تا از اعمال نيروي اضافي و غيرمجاز به پايه ها جلوگيري گردد . اين الكتروموتور مخصوص مصارف صنعتي بوده و براي مصارف خانگي و محيط هاي آرام و بي صدا توصيه نمي گردد .
در صورت كوپل كردن مستقيم (شفت به شفت) هم محور بودن شفت الكتروموتور و دستگاه متحرك ضرورت داشته باشد و بايد دقيقاً رعايت گردد .
در صورت اعمال باز محوري به موتور (باز در امتداد محور شفت) مقدار آن نبايد از مقاديرمجاز بيشتر باشد . مقادير فوق نسبت به وضعيت نصب و تيپ موتور متفاوت است . وجهت اطلاع از مقادير آن با شماره تلفن مهندس فروش موتوژن تماس حاصل نماييد.
در صورت كوپل كردن به وسيله تمسه بايد تسمه حداقل 45 در صد از محيط پولي با 760 درجه از 36 درجه محيط آن را به وشاد . محور پولي ها بايد كاملاً موازي بوده و سطح پولي ها در يك صفحه قرار گيرند .
نيروي كشش تسمه بايد طوري تنظيم شود كه بيشترين راندمان بتواند گشتاور محرك را به متحرك انتقال دهد . ( در هر حال كشش تسمه نبايد تا ان حد زياد باشد كه به بلبرينگ ها يا سايرقطعات موتور آسيبي وارد شود) .


دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود

0نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.