تحقیق درمورد بانكداري 26 ص

تحقیق درمورد بانكداري 26 ص

دسته بندی: علوم انسانی

تحقیق درمورد بانكداري 26 ص

محصول * تحقیق درمورد بانكداري 26 ص * را از سایت ما دریافت نمایید.برای دانلود این فایل روی دکمه آبی رنگ *دریافت فایل* کلیک نمائید تا به صفحه خرید فایل منتقل شوید و فایل را خریداری کنید.

دریافت فایل
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 27
 
تاريخچه صفحه 1 و 2
3-1/3 ديسكت -تاريخچه بانكداري الكترونيك
4-تعريف بانكداري – 1/4 آمار
5-اجزاء بانكداري – 1/5 موارد اهميت – 2/5 فصلنامه بانك ش 17 صفحه 18 كارآيي
6- بانكداري اينترنتي
7- بانكهاي اينترنتي – ديسكت
8- چگونگي انطباق بانكها -فصلنامه ش 20 ص 87
9- مشتريان اينترنتي و پرداختها
10- تاريخچه كارت اعتباري
11- تاريخچه خودپرداز
12- آمار دستگاههاي خود پرداز ديسكت فايل2
13-تعريف كميته بال 1/13 – اصول چهارگانه مديريت و كسب كميته بال فصلنامه 23 ص 68
2/13- مقدمه بانكداري الكترونيك در ايران مجله خوارزمي ش 4 ص 4
14- طرح شتاب 461
1-
تاريخچه:
پول ،در جامعه ها ي نخستين تحصيل انواع كالاهاي توليد شده جهت مصرف فقط از راه تعويض كالا امكان داشت و اين مبادله با مشكلات بسياري همراه بود از جمله:
1-تعيين ارزش كالا:بر اساس قبول واحد معين كه مورد تأييد طرفين معامله باشد.
2- تعيين خريدار و فروشنده:كه هر دو نياز به كالاهاي عرضه شده طرف مقابل داشته و آماده مبادله دو كالا با يكديگر باشند.
براي حل چنين مشكلاتي بشر در ابتدا اشياء و كالاهايي را بعنوان تعيين كننده ارزش كالاها انتخاب كرد كه با وجود رفع مشكلات بالا مشكلات ديگري پيش روي بشريت قرار گرفت.
تنوع توليد و رفع نياز بشر از توليدات مختلف در مسير گسترش اقتصاد كشورها موجب پيدايش يك وسيله اقتصادي مورد قبول عامه بنام پول شد.
بانكداري در جهان بهنگامي آغاز شد كه داد و ستد و مبادله كالا بين مردم شروع و حتي با گسترش تجارت پيش از آنكه پول به مفهوم جديد مورد استفاده قرار گيرد نياز به خدمات موسسات بانكي محسوس تر گشت و احتياج به يك وسيله پرداخت و سنجش ارزشها و بالاخص وصول مطالبات از مشتريان دور و نزديك با وجود خطرات ناشي از نقل و انتقال پول ايجاب مي كرد كه اين فعل و انفعالات توسط مؤسساتي بنام بانك انجام گيرد.
كلمه بانك اصطلاحي است قديمي كه از واژه آلماني Bank به معناي نوعي شركت اخذ و رواج يافته و شايد هم از كلمه Banca كه يك لغت ايتاليائي و به معناي نيمكت صرافان بكار برده مي شده مشتق شده است.
2-
1-بانكداري دوره قديم:
الف-بابل:معاملات بانكي به شيوه ابتدايي- مقررات مربوط به دادن وام و قبول سپرده و سرمايه گذاري در قوانين حمورابي-فعاليت معابد اين شهر به عمليات بانكي حدود 2000 سال قبل از ميلاد مسيح
ب-يونان:اشتغال بعضي از معابد به صرافي علاوه بر بانكهاي خصوصي از جمله معبد دلفي كه به دليل وجود جنگها داخل معبد مطمئن ترين محل براي نگهداري پول به شمار مي آمد.
پ-ايران:قبل از دوره هخامنشي بانكداري به شيوه ابتدايي و در انحصار معابد و شاهزادگان بود.در زمان هخامنشيان بازرگاني رونق يافت و پول مسكوگ رواج گرفت .بانك اجيبي متعلق به يهودي معروفترين بانك آن دوره
ت-رم:عمليات بانكي بانكداران رمي از بيشتر جهات بيشتر عمليات بانكي كنوني
ث-چين:در حدود قرن ششم قبل از ميلاد بانكداري رواج داشت.و اختراع كاغذ از نظر بانكداري اهميت بسيار زيادي داشت.
2-بانكداري قرون وسطي(قرون پنج تا پانزدهم ميلادي)
در قرون وسطي بانكداري و تجارت به مفهوم آنچه در يونان و امپراطوري رم وجود داشت عملاً از بين رفت و پس از سقوط يك سير قهقرايي در عمليات بانكي و ساير مظاهر تمدن بشري پيدا شد.
عرف بانكداري با انجام برخي فعاليتهاي يهوديان حيات تازه اي يافت و به دليل تعصب شديد مقامات كليسا عليه دريافت از افراد و منع مشروط آن در مذهب يهود كه گرفتن بهره از غير يهوديان آزاد بود عملاً بانكداري در انحصار يهوديان قرار گرفت.
3-
3-بانكداري در دوره جديد:
با پيشرفت تدريجي تجارت و داد وستد در سواحل مديترانه بخصوص شهرهاي ونيز و فلورانس و با كشف آمريكا و راههاي جديد و استقرار روابط بازرگاني بين غرب و شرق دامنه فعاليتها به ديگر نقاط نيز گسترش يافت.و نتيجه آن استفاده روز افزون از خدمات بانكي و ازدياد روز افزون بانكداران بخصوص در شهر ونيز شد تا جايي كه قدرت آنها به اندازه اي شد كه پادشاهان پول غرض مي دادند.
ورود طلا و نقره ي فراوان از آمريكا و رفع ممنوعيت دريافت بهره در آئين مسيح به اثر نقره اي جان كالون رهبر پروتستانها نيز باعث ازدياد و تكامل فعاليتهاي بانكي شد.
4-
تعريف بانكداري الكترونيك
بانكداري الكترونيك :ارايه اتوماتيك خدمات سنتي و جديد بانكي از طريق الكترونيك يا كانالهاي ارتباطي فعال.
بانكداري الكترونيك شامل سيستمي است كه مشتريان مؤسسات مالي چه حقيقي و چه حقوقي را قادر مي سازد،تا به حسابهاي خود دسترسي داشته ،تجارت انجام داده يا اطلاعات درباره محصولات مالي و خدمات ،از طريق شبكه هاي عمومي يا محلي از جمله اينترنت بدست آورند.
مشتريان مي توانند از طريق وسايل الكترونيكي مانند كامپيوتر شخصي (PC) ،منشي ديجيتال شخصي (PDA) ،دستگاههاي خودپرداز (ATM) تلويزيون،تلفن و يا موبايل به خدمات بانكداري الكترونيك دسترسي داشته باشند.
6-
بانكداري اينترنتي internetBonking Online Banking
1-سايتهاي اطلاعاتي :حاوي اطلاعاتي درباره مؤسسه مالي و محصولات و خدمات آن مؤسسه مي باشد.
2-سايتهاي عملياتي:حاوي ابزاري جهت انجام معادلات و دسترسي به حساب مي باشد كه شامل :
الف-مديريت حساب
ب-پرداخت و مشاهده صورتحساب
ج-افتتاح حساب جديد
د-سرمايه گذاري و واسطه گري
ه-قرارداد وام هاي تجاري
و-پرداختهاي B2B
ح-انتقال وجوه
Booklet agast 2003
Fedeval Financial institytions
Examination coancil
5-
اجزاي بانكداري الكترونيك:
5-Telebanking :استفاده از تلفن براي اطلاع از موجودي و گرفتن صورت حساب .
2-Creditcards (كارتهاي اعتباري):استفاده از كارتهاي اعتباري جهت بالا بردن قدرت خريد
3-Dehit cards (كارتهاي بدهكار ):جهت استفاده از دستگاههاي خود پرداز و پايانه هاي فروش
6-Pc Banking:استفاده از كامپيوتر شخصي جهت دسترسي به حساب
TV Banking:استفاده از تلويزيون جهت دسترسي به حساب
1-Internet Banking:استفاده از تلويزيون جهت دسترسي به حساب
4-Mobile Banking:استفاده از تلفن همراه جهت دسترسي به حساب
در سال 2002در يونيون بانك سوئيس به صورت آزمايش اجرا شده است.
1/5-
موارد اهميت بانكداري الكترونيك
از نظر مشتريان بانك
1-عدم نياز به حضور فيزيكي در محيط بانك و صرف وقت جهت انجام امور بانكي
2-عدم نياز به برخورد مستقيم با متصدي امور بانكي و امكان كنترل حساب از هر نقطه ي دلخواه
3-دسترسي به حساب به صورت 24 ساعته
از نظر بانك
1-مهمترين مورد تغيير شيوه هاي اقتصادي
2-كاهش هزينه ها
هر فعاليت از طريق اينترنت هزينه برابر يك سنت دارد .
هر فعاليت ATM هزينه اي برابر 27 سنت دارد .
هزينه بانك براي مراجعه حضوري مشتري به باجه هر بار 07/1 دلار مي باشد.
3-كاهش حجم فعاليت نيروي انساني


دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود

0نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.