تحقیق در مورد تحقيق تربيت بدني در مدارس 14 ص

تحقیق در مورد تحقيق تربيت بدني در مدارس 14 ص

دسته بندی: علوم انسانی

تحقیق در مورد تحقيق تربيت بدني در مدارس 14 ص

محصول * تحقیق در مورد تحقيق تربيت بدني در مدارس 14 ص * را از سایت ما دریافت نمایید.برای دانلود این فایل روی دکمه آبی رنگ *دریافت فایل* کلیک نمائید تا به صفحه خرید فایل منتقل شوید و فایل را خریداری کنید.

دریافت فایل
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 15
 
مقدمه
اهداف اموزشي تربيت بدني درهمه جنبه هاي : عاطفي، شناختي ،و اجتماعي و رواني موثر است . اما بايد داراي هدف بندي ، طرح درس و برنامه ريزي كامل و صحيح باشد. تربيت بدني و اموزش ورزشي در جهان اهميت ويژه اي دارد و بايد صحيح اموزش داده شود و اين اموزش به روش علمي صحيح بستگي دارد. علوم ورزشي جزء لاينفك نظام اموزشي و تربيتي جهان امروزي است . ورزش باعث تفهيم بسياري از فضائل به دانش اموزان است ، از جمله: احساس فدا كاري ، اعتماد به نفس، كار دسته جمعي و ….. ميشود.
اهداف تربيت بدني در اموزش و پرورش :
هدف ورزش در تعليم و تربيت ، رشد در تمام ابعاد گوناگون همانند ذهني، رواني، اجتماعي …. است. يك برنامه كامل تربيت بدني همراه ديگر برنامه هاي اموزشي ميتواند فرد به بلوغ جسمي ، روحي و رواني برسد. در فعاليت ورزشي فرد به انعطاف پذيري و سازگاري بالا در گروه ميرسد . كشش و گرايش افراد به ورزش با هم متفاوت اند. اگر فرد از لحاظ جسماني داراي زمينه كافي باشد ، با اموزش صحيح مربيان ، ميتواند جنبه ي قدرت و ورزيدگي خود را به كمال برساند. و اين قدرت ورزيدگي موجب تحكيم سلامتي جسمي و روحي فرد ميشود.
اهداف عمومي تعليم و تربيت :
اهداف عمومي اموزش و پرورش و تعليم و تربيت شامل رشد تمامي جنبه هاي رشد ادمي ميشود . ارزش اموزش حركتي و ورزش از طريق بررسي اهداف كلي تعليم و تربيت و نزديكي ان به اهداف اختصاصي بارزاست. بدون اين ارتباط و نزديكي اين اهداف ، فعاليت هاي ورزشي وهدت خود را از دست ميدهند. در جامعه ي ما نيز پرورش همه ابعاد مد نظر است. ( اجتماعي_شناختي_ اخلاقي و …) اين اهداف كلي هماهنگ كننده هستند .
اهداف اختصاصي تربيت حركتي و ورزش :
نتنها اين اهداف شامل حيطه ي رواني_حركتي نميشود بلكه اهداف شناختي، اجتماعي، عاطفي را نيز در بر ميگيرد . اهداف از قبيل : شناختي ، تعامل اجتماعي ، شناخت خود، رفع خستگي و استرس …. .
مراحل رشد و تكامل كودكان 11 ساله ( مقطع ابتدايي) :
رشد از تولد تا 6 سالگي تقريبا تند پيش ميرود ، از 6- 12 سالگي كم كم كند ميشود . وظيفه ي مربيان در اين مقطع اطلاع از خصوصيات رشدي كودكان است . مربيان بدين وسيله ميتوانند : به خواسته ها و نياز هاي شاگردانشان اگاهي پيدا كنند _ كودكان سالم را از عقب مانده تشخيص دهند و نهايتا برنامه ريزي صحيحي براي تكامل رشد كودكان داشته باشند.
خصوصيات رشد و اهداف تخصصي تربيت بدني در مقطع ابتدايي :
الف) ويژگي هاي كلي دانش اموزان كلاس پنجم :
در اين سن دانش اموز از يك جهش ذهني برخوردار است . ذهنيات كودك در اين سن از شدت خاصي برخوردار بوده و سعي ميكند هر چه بيشتر هوش خود را تقويت نمايد و دنبال دليل بگردد . كودك سعي ميكند با اطراف خود ارتباط برقرار كند .
در اين سن دختران از پسران رشد بيشتري دارند و عضلات بدن سريع رشد ميكنند . فعاليت هاي معمول اين سن بيشتر شامل : شنا، شيرينكاري ها ، حركات موزون ، بازي هاي قدرتي و…. ميشود .
ب) اهداف تخصصي تربيت بدني كلاس پنجم :
شامل ويژگي رواني و جسماني : افزايش حس كنجكاوي _ اموزش اوليه مهارت هاي ورزشي _ شناخت استعدادهاي جسماني _ و…..
ويژگي هاي رشدي سنين 6-11 :
اين دوره از نظر روانشناسان ، سنين گرايش به 2 دسته است. يعني دوره اي كه كودكان به پذيرفته شدن در گروه و تائيد از جانب اعضاي دسته و گروه توجه زيادي مي كنند و بسيار تلاش مي كنند تا خود را از نظر ظاهر و گفتگو و رفتار با دسته و گروه همسالان خود تطبيق دهند . به همين دليل روانشناسان اين دوره را سن همانند سازي معرفي كردند . همچنين اين دوره از ديدگاه روانشناسان سن بازي نيز معرفي كردند ، چرا كه زماني كه كوركان وارد مدرسه ميشوند ، ميزان باري انها نسبت به قبل كمتر ميشود ، بلكه به ان دليل كه فعاليت هاي بازي در اين دوره بسيار متنوع است ، بازي هاي اين دوره خصوصيات دوره اول و ويژگي هاي دوره نوجواني را با هم دارند. اين دوره بسيار داراي اهميت است زيرا خصوصيات رشد اين دوره در مقايسه با مقاطع ديگر ، نمودي + و سازنده دارد و اين پيشرفت براي معلمين و مربيان كودك اشكار است . رشد در اين دوره مراحل مشخصي دارد كه اگر كودك از عهده تكاليف و وظايف موجود در هر مرحله بر ايد ، به پختگي لازم در رشد دست خواهد يافت و در غير اين صورت رفتار ناپخته را از خود نشان ميدهد . مهمترين مراحل رشد در اين دوره :
1_ يادگيري مهارتهاي جسماني لازم براي بازي هاي معمولي .
2_ ايجاد يك نگرش ساده و مفيد در كودك به عنوان يك انسان زنده و در حال رشد .
3_يادگيري رفتار با همسالان .
4_شروع رشد نقشهاي مناسب جنسي و اجتماعي مردانه و زنانه .
5_يادگيري مهارت هاي اصلي خواندن ، نوشتن، و حساب كردن .
6_ رشد مفاهيم لازم براي زندگي عادي و روزمره .
7_رشد وجدان ،اخلاق، و معيارهاي ارزشي .
8_رشد نگرشها نسبت به گروهها و نهادهاي اجتماعي.
9_نيل به استقلال شخصي .
رشد جسمي :
اين دوره از نظر رشد جسمي ، ارام و نسبتا يكنواخت است. اين ارمش تا شروع بلوغ وي است ، يعني 2 سال قبل از بلوق جنسي كودك . اما در اين


دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود

0نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.