تحقیق در مورد ديدگاه رشد عصبي در آموزش و يادگيري 7 ص

تحقیق در مورد ديدگاه رشد عصبي در آموزش و يادگيري 7 ص

دسته بندی: عمومی و آزاد

تحقیق در مورد ديدگاه رشد عصبي در آموزش و يادگيري 7 ص

محصول * تحقیق در مورد ديدگاه رشد عصبي در آموزش و يادگيري 7 ص * را از سایت ما دریافت نمایید.برای دانلود این فایل روی دکمه آبی رنگ *دریافت فایل* کلیک نمائید تا به صفحه خرید فایل منتقل شوید و فایل را خریداری کنید.

دریافت فایل
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 
 
ديدگاه رشد عصبي در آموزش و يادگيري
مغز انسان مثل يک ارکستر پيچيده است. نقشها و فعاليتهاي آن، يعني همان عملکرد هاي عصب شناختي، به شدت به هماهنگي، کنار هم قرار دادن و همزمان کردن احتياج دارد.درست مانند هر ارکستر ديگري، نقش هر نوازنده بنابر موقعيت تغيير مي‌کند. و همان طور که گاهي نقش سازهاي زهي يا بادي در موسيقي پر رنگ تر مي‌شود، عملکردهاي عصب شناختي متفاوتي به هنگام خواندن زبان،رياضي، گزارش نوشتن يا ورزش کردن تعيين کننده مي‌شوند.همان طور که در يک ارکستر، سازها ايجاد هارموني مي‌کنند، عملکردهاي عصب شناختي متفاوت با هم تعامل مي‌کنند تا دانش آموز قادر به کسب دانش، مهار يا زير مهارت‌ها باشد يا بتواند فعاليتهاي خاص مدرسه مثل سازمان دهي، طرح ريزي کارا و استراتژيک را انجام دهد.وقتي دانش آموزان در يادگيري يک مهارت آکادميک خاص به مشکل بر مي‌خورند؛ والدين، معلمان و متخصصان بايد ناحيه بروز مشکل را معين کنند تا زير مهارتهاي ضعيف مشخص شده و برنامه اي براي قوي کردن نواحي قدرت و نواحي داراي نياز به بهبود، طراحي گردد.در اينجا لازم است از خودمان بپرسيم: نقطه بروز اختلال کجاست؟ کدام زير مهارت نقش خود را به خوبي ايفا نمي کند؟ و در هر زير مهارت کدام عملکرد‌ها خوب کار نمي کنند؟ مثلاً دانش آموزاني با مهارتهاي واژگاني و توانايي حافظه اي قوي ممکن است در به ياد آوردن کلمات مشکل داشته باشند. در اين حالت، احتمال دارد که مشکل در توانايي بازيابي لغت باشد، زير مهارت بسيار خاصي که ياد آوردن لغات در يک آن را ممکن مي‌سازد.پرونده رشد عصبيبچه‌ها در هر لحظه از زندگي با “پرونده رشد عصبي” شان به مدرسه مي‌آيند. اين پرونده‌ها در اصل، نمودار تعادل نقاط ضعف و قوت هر فرد در عملکردهاي عصب شناختي مختلف است. هر پرونده کار کردن در برخي حوزه‌ها را ساده مي‌کند و در کار بعضي نواحي مانع پديد مي‌آورد. بعضي بچه‌ها نقاط قوتي دارند که باعث مي‌شود در شش سالگي سرآمد و موفق باشند اما در دبيرستان کارايي ضعيفي پيدا کنند. بعضي ديگر از بچه‌ها در سالهاي ابتدايي مشکل دارند و در سالهاي بعدي به موفقيت مي‌رسند. با تغيير توقعات ما در طول زمان، کارکرد دانش آموزان هم تغيير مي‌کند.براي فهم بهتر اينکه چطور پرونده رشد عصبي در هر زمان، يادگيري و کارکرد بچه‌ها را تحت تأثير قرار مي‌دهد، اين پرونده‌ها را به چند “ساخت عصب شناختي” تقسيم مي‌کنيم. هر ساخت، به گروهي از عملکردهاي عصب شناختي مرتبط است. اين ساخت‌ها به ما کمک مي‌کند تا فکر کردن و ارتباط برقرار کردن درباره تفاوتهاي يادگيري را سازمان دهي کنيم، چون بر نقشها و تعامل هاي عملکردهاي عصب شناختي با توجه به رفتارهاي خاص ، تمرکز مي‌کنند. آنها باعث انعطاف پذيري در راههاي ارزيابي تفاوتهاي يادگيري و مشخص کردن نواحي اختلال يادگيري و


دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود

0نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.