پاورپوینت ابزارهاي اقتصادي براي تحليل بازار

پاورپوینت ابزارهاي اقتصادي براي تحليل بازار

دسته بندی: عمومی و آزاد

پاورپوینت ابزارهاي اقتصادي براي تحليل بازار

محصول * پاورپوینت ابزارهاي اقتصادي براي تحليل بازار * را از سایت ما دریافت نمایید.برای دانلود این فایل روی دکمه آبی رنگ *دریافت فایل* کلیک نمائید تا به صفحه خرید فایل منتقل شوید و فایل را خریداری کنید.

دریافت فایل
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 34 اسلاید

 قسمتی از متن .ppt : 
 
1
ابزارهاي اقتصادي براي تحليل بازار ماهيت تقاضا
Paul Shaw
World Bank Institute
Workshop: Tehran, Iran
October 18-22, 2003
تقاضا در برابر نیاز
تقاضا
مردم كالاها و خدمات مي خواهند، به دليل آنكه احساس مي كنند مطلوبيت (Utility) آنان افزايش مي يابد، و بنابراين مردم مايل و قادر به پرداخت هستند تا كالا و خدمات را به دست آورند.
 شايد مردم به برخي از كالاها و خدماتي را كه مي خواهند ”نياز واقعي“ نداشته باشند؛ يعني شايد اين كالاها و خدمات واقعاً براي بقاي افراد ضروري نباشد ( مثل خريد يك خودروي فراري در مقابل خريد يك خودروي ارزان)
نيازهاي مهمي كه مردم قدرت پرداخت آنها را ندارند
وقتي ادعا مي كنيم كه مردم نيازهاي مهمي دارند ولي چنان فقيرند كه قدرت پرداخت براي اين نيازها را ندارند، معمولاً يك قضاوت اجتماعي وارد كار مي شود كه كدام نيازها واقعاً مهم هستند.
 
اگر قضاوت شود كه برخي از آن نيازها واقعاً مهم هستند ، جامعه بايد منابعي را بسيج كند تا آنها نيازها معناي تقاضاي مؤثر پيدا كنند.
نقطة آغاز تحليل تقاضا در بازار
ميزان كالا يا خدمتي را كه مردم مي خواهند- يا تقاضا مي كنند- در قيمت هاي مختلف، اندازه گيري كمّي كنيم.
داده هاي واقعي از كاركرد بازار كسب كنيم و بالا و پايين رفتن كمّيت هاي مورد تقاضا و نوسان قيمت ها را ثبت كنيم.
داده ها را براي به دست آوردن ”منحني“ واقعي تقاضا، رسم كنيم.


دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود

0نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.